§ 1

Foreningens område er alle fra matr.nr. 1 b Huseby by, Annisse sogn udstykkede parceller. Dens hjemsted er Gribskov Kommune.

§ 2

Grundejerforeningen er stiftet i henhold til deklaration, der er lyst på alle parceller udstykket fra matr. nr. 1 b Huseby by, Annisse sogn, og har til formål i overensstemmelse med nævnte deklaration at varetage medlemmernes fælles grundejerinteresser såvel indadtil som udadtil, herunder forestå anlæg, administration og vedligeholdelse af veje samt renholdelse af anlæg og veje.

§ 3

Foreningen er upolitisk, og foreningen kan efter generalforsamlingens bestemmelse tilsluttes en hovedorganisation af grundejerforeninger.
Som medlemmer skal optages alle grundejere, som er retmæssige ejere af parceller, der er udstykket af matr. nr. 1 b Huseby by, Annisse sogn.
Ophører et medlem at være ejer af en af de omhandlede parceller, bortfalder medlemsretten, og vedkommende udtræder af foreningen uden krav på refusion af kontingentet eller udbetaling af andel i foreningens formue.
Medlemspligten for ejere af ovennævnte parceller indtræder samtidig med erhvervelsen, uanset på hvilken måde denne finder sted, og indtrædende medlemmer erholder ved indtræden anpartsvits ret til foreningens formue.

§ 4

Meddelelse om ejendommens overdragelse og dermed følgende udtræden for sælgeren og indtræden for køberen skal senest 14 dage efter handelens indgåelse fremsendes til foreningen.
Medlemskabet er først effektivt, når kontingent og indskud er betalt, og et indtrædende medlem, der erhverver en ejendom, hvor sælgeren er i kontingentrestance, er pligtig at udrede det skyldige beløb og får først de med medlemskabet følgende rettigheder, når dette er sket.
Bopælsforandringer skal ligeledes meddeles senest 14 dage efter flytning.

§ 5

Enhver grundejer er pligtig at renholde vejen ud for sin parcel ind til vejens midte og holde selve parcellen i en rimelig orden og således fri for ukrudt, at dette ikke kaster frø eller sætter rødder på nabogrunden, idet grundejeren efter foreningens påbud skal slå eller foranledige dette slået. Misligholder et medlem sin renholdelsespligt af vejbane m. v., foretages alt nødvendigt arbejde ved dette på den pågældende grundejers regning, efter at der først er tilstillet medlemmet skriftlig underretning herom fra bestyrelsen.
Grundejere, der holder husdyr, skal drage omsorg for, at disse ikke volder ulemper eller forvolder skade for andre.

§ 6

Medlemmerne er med hensyn til benyttelse og bebyggelse af parcellerne underkastet bestemmelserne i de tinglyste deklarationer samt den for området udarbejdede byplanvedtægt. Grundejerforeningen udøver påtaleret i det omfang, den er tillagt foreningen i servitutterne.
Udover de i ”Partiel byplanvedtægt nr. 12 for Helsinge kommune – Området ved Bakkelandet, Huseby” i § 6 stk 4 nævnte begrænsninger i anvendte tagmaterialer, skal det præciseres at det i foreningens område ikke er tilladt at benytte blanke eller reflekterende tagmaterialer med et glanstal over 10.

§ 7

Kontingent fastsættes på den ordinære generalforsamling på grundlag af et af bestyrelsen forelagt budget for det kommende regnskabsår. Kontingentet betales én gang årligt inden 1. december på foreningens bank- eller girokonto. Kvittering herfra gælder som medlemskort. Ved indmeldelse og ejerskifte betales et indskud på kr. 20,00 pr. parcel.
Foreningen forestår opkrævning af bidrag til vejanlæg, m.v., såvel anlægs- som vedligeholdelsesbidrag.
Restancer med kontingent og andre medlemmerne pålagte bidrag medfører, at det pågældende medlems stemmeret er suspenderet, indtil restancen og eventuelle i forbindelse med opkrævningen påløbne omkostninger, minimum kr. 20,00 , er indbetalt.

§ 8

Fordelingen af de på de enkelte parceller faldende bidrag og kontingenter i henhold til § 7 skal ske med lige parter til hver parcel og fordeles ikke efter facadelængde eller areal.

§ 9

Medlemmerne af foreningen er pligtig til at medvirke til, at der, dersom dette måtte blive vedtaget af foreningen, på deres ejendom lyses deklaration, hvorved der gives pant til foreningen for medlemskontingent og øvrige bidrag, jf. §§ 2, 5 og 7.

§ 10

For dispositioner foretaget af bestyrelsen, inden for den bestyrelsen ved nærværende lov givne bemyndigelse eller i henhold til særlig bemyndigelse efter generalforsamlingsbeslutning, hefter medlemmerne solidarisk én for alle og alle for én.

§ 11

Bestyrelsen består af 5 medlemmer, der vælges på den ordinære generalforsamling og afgår efter tur, på skift 3 eller 2 medlemmer hvert år. Genvalg kan finde sted.
Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær. Den fastsætter i øvrigt selv sin forretningsorden og fører protokol over forhandlingerne og de af bestyrelsen trufne beslutninger.
Protokollen underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.
Bestyrelsen er berettiget til under ansvar overfor generalforsamlingen i fornødent omfang at engagere lønnet medhjælp i sager, hvor dette skønnes nødvendigt, f.eks. assistance af advokat, landinspektør, arkitekt og ingeniør.
Hvervet som bestyrelsesmedlem er ulønnet.
Bestyrelsen kan til løsning af specielle opgaver nedsætte udvalg, der kan bestå af medlemmer uden for bestyrelsen, idet udvalgsformanden dog altid skal være et bestyrelsesmedlem.

§ 12

Bestyrelsen repræsenterer foreningen udadtil i enhver henseende, såvel over for offentlige myndigheder som over for private.
Den råder over foreningens midler i overensstemmelse med loven og de på generalforsamlingen trufne beslutninger.
Foreningen tegnes i alle anliggender af formanden i forbindelse med et af bestyrelsens medlemmer.

§ 13

Bestyrelsesmøder afholdes så ofte formanden finder det nødvendigt, eller når mindst 2 bestyrelses-medlemmer forlanger det.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er til stede, heraf enten formanden eller næstformanden.
Formanden – eller i hans fravær næstformanden – leder bestyrelsesmøderne og har i tilfælde af stemmelighed den afgørende stemme.
Såfremt et bestyrelsesmedlem udtræder af foreningen, bliver umyndiggjort eller bliver ude af rådighed over sit bo, skal bestyrelsen snarest muligt ved selvvalg , gældende til næste ordinære general-forsamling, supplere sig selv med en af de ved generalforsamlingen valgte suppleanter.
Dersom formanden eller næstformanden måtte udtræde af foreningen, skal hans afløser vælges inden for de resterende bestyrelsesmedlemmer, og dersom ingen ønsker at modtage valg, skal bestyrelsen foranledige indkaldt til ekstraordinær generalforsamling til valg af stedfortræder.

§14

Kassereren modtager foreningens indtægter og udbetaler alle af formanden godkendte udgifter. Der føres et af bestyrelsen aftalt regnskab baseret på Net bank samt en medlemsprotokol.
Kassereren underskriver alle kvitteringer, og kassebeholdningen skal henstå på konto i bank eller på girokonto, og kontoen skal være klausuleret, således at der kun kan hæves på kontoen i forbindelse med fuldmagt fra formanden eller næstformanden.
Den kontante kassebeholdning må ikke overstige 1500 kroner.
Foreningens regnskabsår er fra 1/1 til 31/12. Årsregnskabet afleveres af kassereren til formanden inden den 15/2.
Formanden videreekspederer regnskabet til de af generalforsamlingen valgte 2 revisorer, der har 1 måned til regnskabets gennemgang og tilbagelevering til formanden med evt. bemærkninger. Regnskabet skal foreligge fuldt færdigt og revideret senest den 15/3. Endvidere kan revisorerne foretage 2 kasseeftersyn årligt.

§15

Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Kun den kan give, ændre eller ophæve vedtægterne. Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af maj.
Medlemmerne skal indkaldes med brev med mindst 14 dages varsel.
Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af forsamlingen. Dirigenten må ikke være bestyrelsesmedlem i foreningen.
Indkaldelsen skal indeholde meddelelse om, hvilke emner der vil være at behandle på generalforsamlingen.

§16

Ekstraordinære generalforsamlinger afholdes, når bestyrelsen måtte skønne det formålstjenligt, eller når mindst 1/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer fremsætter skriftligt ønske herom.
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske med samme varsel og på samme måde som til den ordinære generalforsamling.
Såfremt den ekstraordinære generalforsamling indkaldes efter ønske af medlemmer, skal medlemmerne samtidig med begæringens fremsættelse meddele, hvilke emner der ønskes behandlet, og bestyrelsen er herefter forpligtiget til senest 14 dage efter at udsende indkaldelse til den ekstraordinære generalforsamling.

§17

For den ordinære generalforsamling skal der gælde følgende dagsorden:

Valg af dirigent.

Gennemgang af protokol.

Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

Forslag fra bestyrelsen, herunder budgetforslag og fastsættelse af kontingent.

Forslag fra medlemmerne.

Valg af medlemmer til bestyrelsen.

Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen.

Valg af 2 revisorer.

Eventuelt.

Forslag fra medlemmerne eller sager, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen skal skriftligt tilsendes bestyrelsen senest 8 dage inden den pågældende generalforsamling. Forslagsstillere skal være til stede på generalforsamlingen og motivere deres forslag. I modsat fald kan forslaget ikke behandles, medmindre bestyrelsen beslutter det.

§ 18

Alle valg og almindeligt foreliggende sager afgøres ved simpel stemmeflerhed. Afstemningen kan ske ved håndsoprækning. Dog skal afstemning ske skriftligt, når 10 medlemmer eller bestyrelsen kræver det. Hver parcel giver én stemme. Det er tilladt at lade sig repræsentere ved behørig skriftlig fuldmagt.
Til lovændringer samt beslutninger, som vil pålægge de enkelte medlemmer udgifter, der ikke dækkes af kontingentet, fordres, at mindst halvdelen af medlemmerne er til stede og afgiver stemme, og at beslutningen tages med mindst to tredjedele af de afgivne stemmer. Blanke stemmer regnes ikke for afgivne. Er det foreskrevne antal medlemmer ikke til stede, indkaldes inden 1 måned med mindst 8 dages varsel en ny generalforsamling, på hvilken der, uden hensyn til de mødendes antal, kan tages gyldig beslutning, såfremt flertallet af de tilstedeværende medlemmer stemmer for forslaget.

§ 19

De på generalforsamlingen vedtagne beslutninger og behandlede sager indføres i foreningens forhandlingsprotokol, der underskrives af dirigenten og de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer, og denne har da fuld bevisgyldighed i enhver henseende. Den oplæses på den pågældende generalforsamling, og referat udsendes til samtlige medlemmer.

Kontakt

Grundejerforningen Bakkelansdåsene
c/o Henrik Hansen
Tømmerholtåsen 23
Huseby
3200 Helsinge
Telefon: 20 84 00 14
Mail: hphmaximus@hotmail.com
Bank: 1551-4845379157

Privatpolitik

Hvad er persondataforordningen?
Persondataforordningen er et EU regulativ, som har til formål at beskytte personer i forbindelse med behandling af personoplysninger. Det trådte i kraft den 25. maj 2018.

Grundejerforeninger er også underlagt persondataforordningen, og er forpligtet til at udforme og offentliggøre en såkaldt privatlivspolitik og fortegnelse samt indgå en databehandleraftale med samarbejdspartnere og leverandører.

I praksis betyder det, at grundejerforeningen skal beskrive og oplyse hvilke persondata der indsamles, opbevares og hvad de anvendes til, samt hvem der har adgang til oplysningerne. Desuden skal man oplyse hvilke data man videregiver til 3. part.

Læs mere om Grundejerforeningens Privatpolitik her
Download Grundejerforeningens Privatpolitik som PDF fil Privatlivspolitik 27.01.2020 (002)